مینی ایس من (Aceman) محصولی جدید از این برند انگلیسی است که در رسته خودروهای تمام برقی قرار میگیرد. این هاچ بک جذاب بزودی توسط پرشیا خودرو به بازار کشورمان عرضه خواهد شد.
مینی از جمله برندهای بزرگی است که امسال هم با دست پر در نمایشگاه اتو شانگهای حضور دارد
این برند انگلیسی که حالا چند سالی است تبدیل به یکی از زیرمجموعههای ب ام و شده است سال قبل محصولی را معرفی کرد که تمام برقی بود و در آن خبری از موتورهای بنزینی نیست
نکته قابل توجه اینجاست که این دومین همکاری ب ام و با یک برند بزرگ چینی پس از برلیانس بوده و گویا این پیوند دو برند بیشتر از قبل محکم و اساسی خواهد بود
مینی ایس من همانطور که اشاره کردیم سرانجام پس از گذشت چند سال از معرفی کانسپت آن بالاخره در سال ۲۰۲۴ رونمایی شد تا گام جدی مینی برای محصولات برقیاش محکمتر شود
حالا این محصول جذاب تمام برقی مینی در نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۵ نیز حضور پیدا کرده است. ایس من از نظر ابعاد و سگمنت محصولی میان مینی کوپر و مینی کانتریمن است
مینی ایس من در بخش طراحی ظاهری از خط جدید طراحی مینی بهره مند شده و با اینکه در آن همچنان دی ان ای قبلی مینی حضور دارد اما طراحی آن بسیار جذاب شده است. در نمای جلو خبری از چراغهای دایرهای نیست و شکل چراغها حالا با خطوط زاویه دار همراه شده و دور تا دور آن نوار ال ای دی دیلایت تعبیه شده است
در مینی ایس من خبری از جلوپنجره نیست چراکه این خودرو یک محصول برقی بوده و به جای جلوپنجره، رادارها و دوربین جلو داخل سپر جلو تعبیه شده است. همچنین دور این قسمت نیز یک خط کرومی مستطیلی شکل طراحی شده اما انتهای سپر یک ورودی عریض هوا برای خنک کاری سیستم باتریها به کار رفته است. مشابه دیگر محصولات مینی بر روی درب کاپوت هم دو خط درشت سفید طراحی شده تا حس و حال اسپرت و مسابقهای به این خودرو داده شود
در نمای جانبی موردی که کاملا مشهود است طراحی باکسی شکل خودرو بوده و همچنین در نمای عقب Aceman چراغهای اصلی بیرون از درب صندوق طراحی شده و مشابه مینی کوپر گرافیک آن پرچم انگلیس را نشان میدهد. سپر عقب نیز به صورت چند بخشی طراحی شده و علاوه بر یک لیپ سپر بزرگ کرومی، چراغ صندوق عقب نیز به صورت تکی در وسط سپر تعبیه شده است
با ورود به داخل کابین مینی ایس من شاهد یک طراحی کاملا مشترک با مینی کوپر هستیم. داشبورد میانی میزبان یک دایره بسیار بزرگ بوده که تمامی قسمتهای خودرو خصوصا کیلومتر شمار بر روی آن نمایش داده میشود. البته در زیر آن داخل یک بخش کپسولی شکل برخی کلیدهای مهم از جمله اهرم دنده به صورت فیزیکی به صورت مینیمال و جذاب قرار گرفته است
مقابل راننده یک فرمان ساده با غربیلکی سه شاخه که شاخه پایینی آن به صورت پارچهای بوده طراحی شده و ظاهر بسیار جذاب و اسپرتی به کابین بخشیده است. همانطور که اشاره کردیم کلاستر یا همان کیلومتر شمار به داخل سیستم مالتی مدیا منتقل شده و روبرو راننده تنها سیستم هداپ برای کنترل وجود دارد. متریال به کار رفته در داشبورد و رودریها نوعی پارچه خاص است که مشابه آن را تاکنون در هیچ خودرویی ندیده بودیم
طراحان مینی تلاش کرده تا علاوه بر المان دایرهای از المانهای بیضی شکل نیز در داخل اتاق این محصول استفاده کنند مانند کنسول میانی و دستگیره روی دربها. مینی ایس من همانطور که اشاره کردیم از کوپر ابعاد بزرگتری داشته و به همین علت نیز هم از نظر فضای کابین و هم فضای صندوق جادارتر برادر کوچک خود است
ایس من م مینی تیپ پایه یا همان تیپ ای این خودرو به یک موتور برقی با ۱۸۴ اسب بخار مجهز شده که روی محور جلو قرار دارد. پک باتری این تیپ نیز ۴۲.۵ کیلووات ساعتی بوده و با هر بار شارژ کامل توان پیمایش حدود ۳۰۰ کیلومتر را دارد E
مینی ایس من اس ای همچنان به یک موتور برقی البته با توان بالاتر در حدود ۲۱۸ اسب بخار مجهز شده و در کنار پک باتری حدود ۵۵ کیلووات ساعتیاش در صورت فول شارژ بودن توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را دارد
هر دو تیپ ایس من به فناوری شارژ سریع مجهز شده که ظرف مدت نیم ساعت باتریها از شارژ ۱۰ درصد به ۸۰ درصد میرساند
لینک خبرلطفاً گوشی را در حالت عمودی نگه دارید.